O kotach i psach, a może o Duranie, czyli zapowiedzi od wydawnictwa Czarnego

Dużo książek. Wydawnictwo Czarne w październiku wydaje nowości – w tym „O kotach”, o Kuroniu, ale też będzie parę wznowień. Zapraszam do przeglądu! Ps.: opisy zaczerpnięte ze strony Czarnego.


3 październik


W wielkiego, czarno-fioletowego kota wtula się kobieca postać o białej skórze i czarnych włosach. Są na pomarańczowym tle. Styl rysunku jest dość taki a'la Piccasso. "O kotach" tytuł znajduje się na górze, a informacja o ilustracjach na dole, z boku po lewej - napisy w białym kolorze.

Tytuł: O kotach
Z ilustracjami Gosi Herby

„Pisarzom z kotami do twarzy. […] Od razu przyjemnie znaleźć się w prestiżowym towarzystwie: Hemingway, Colette, Bukowski, Burroughs, wszyscy przyznawali się wszak do kociarstwa, zostawili na dowód cytaty i strofy”. Obserwacjami i anegdotami dzielą się wybitni kociarze: Stefan Chwin, Olga Drenda, Piotr Paziński, Małgorzata Rejmer, Piotr Siemion i Paweł Sołtys. Każdy z nich w charakterystycznym dla siebie stylu, a wszyscy z niezwykłą wrażliwością, zabierają czytelnika do świata, w którym rządzą koty.

Polecamy także tom opowiadań O psach.

WYDANIE I

  • Seria wydawnicza:Poza serią 
  • Projekt okładki:Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Rodzaj okładki:Okładka twarda
  • Wymiary:110 mm × 190 mm
  • ISBN:978-83-8049-734-4
  • Data publikacji:3 października 2018

Szara okładka, z czarnym kształtem w którym są trzy kształty a'la psy: u góry dalmatyńczyk, pośrodku maltańczyk, a na dole podobny do dalmatyńczyka pies.

Tytuł: O psach
Z ilustracjami Oli Niepsuj

„Nikt was nie będzie witał w domu tak jak pies. Uczcie się od nich. Nie ma lepszych nauczycieli”. To nieoczywista psia antologia, a w nim opowiadania tak uznanych pisarzy, jak Michał Cichy, Wioletta Grzegorzewska, Weronika Murek, Patrycja Pustkowiak, Krzysztof Varga i Andrzej Stasiuk. Wspaniały literacki hołd oddany wiernym towarzyszom człowieka.

Polecamy także tom opowiadań O kotach.

WYDANIE I

  • Seria wydawnicza: Poza serią
  • Projekt okładki: Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Rodzaj okładki: Okładka twarda
  • Wymiary: 110 mm × 190 mm
  • ISBN: 978-83-8049-735-1
  • Data publikacji: 3 października 2018

10 październik


Plaża, trzy kobiety, ta w środku ma balon. Rysunek wygląda trochę jak rysowany przez dziecko, lekko niestarannie

Tytuł: BRZUCH MATKI BOSKIEJ, MARTA HANDSCHKE

„Spisałam te kilka rodzinnych opowieści, zanim odejdą w niepamięć. Zbierałam je przez parę lat. W weekendy jeździłam do Ustki i nagrywałam na prymitywny dyktafon losy wszystkich moich kobiet. Zaczęłam od cioci Ziuty, której własna przeszłość mieszała się już w głowie. Czasem, gdy z Afryki przyjeżdżała babcia Kazia, starałam się uwiecznić także jej losy, choć nie było to łatwe, bo nie należy do wylewnych. Sama także przypominałam sobie mnóstwo historii, które słyszałam w dzieciństwie i których absurdalność lub dramatyzm wywoływały we mnie niepokój. Dręczyła mnie niesprawiedliwość wydarzeń i chciałam wyjawić to, co sprytnie ukrył czas. Powstała opowieść o trudnych losach kobiet w mojej rodzinie, skrzętnie ukrywanych tragediach, przekazywanych z pokolenia na pokolenie tajemnicach. O wzajemnej miłości, ale i konfliktach, starzeniu się, nudzie oraz powtarzalności. I o wykluczeniu mężczyzn, którzy zdradzali lub szybko odchodzili”.

Marta – córka Gabrysi, wnuczka Kazi, prawnuczka Marianny

Cztery pokolenia kobiet na życiowym szlaku od poleskiej wsi Gęś po rybacką Ustkę. Szlaku krętym, wyboistym, brukowanym tęsknotami za lepszym życiem – na wskroś kobiecymi i brzemiennymi w skutki niczym okrągły jak jabłko brzuch Matki Boskiej.

WYDANIE I

  • Seria wydawnicza:Poza serią 
  • Projekt okładki:Fajne Chłopaki
  • Rodzaj okładki:Okładka twarda
  • Wymiary:125 mm × 195 mm
  • Liczba stron:176
  • ISBN:978-83-8049-743-6
  • Cena okładkowa:34,90 zł
  • Data publikacji:10 października 2018

Na tle czerwonej ścianie z oknem, drodze pełnej śniegu (? jest biała) kuca pan w garniturze, z brodą, trzyma w ręku jakiś naszyjnik, ma czapkę.

Tytuł:  WRÓŻĄC Z FUSÓW, REPORTAŻE Z TURCJI, MARCELINA SZUMER-BRYSZ

Od zawsze w rozdarciu – między Europą i Azją, islamem i świeckością, tradycją i nowoczesnością – również dziś Turcja stoi na rozdrożu. Schedę po ojcu narodu, Mustafie Kemalu Atatürku, do niedawna niepodzielnie królującym w tureckich sercach, przejmuje Recep Tayyip Erdoğan, przez wielu porównywany do złego ojczyma, który rozprawiając się bezwzględnie z politycznymi oponentami, szybko trwoni cywilizacyjne zdobycze swoich poprzedników. Albo – jak uważają inni – przywraca wspaniałą osmańską tradycję i istotę tureckiego ducha, który bez religii i rodziny byłby pusty.

Ale Turcja to nie tylko polityka. To również producent święcących międzynarodowe triumfy seriali telewizyjnych, nowy dom tysięcy syryjskich uchodźców, miejsce, w którym środowiska LGBT mają odwagę rozwinąć swoją tęczową flagę, ulubiony cel podróży spragnionych słońca i miłości, być może nowy potentat turystyki religijnej – to tu przecież kiełkowało chrześcijaństwo, tu mieszkali pierwsi święci, apostołowie, a nawet Maryja.

Warto zatem wzorem autorki odrzucić stereotypy i spojrzeć w twarz prawdziwej Turcji, która wciąż przyciąga i odpycha, niepokoi i fascynuje.

WYDANIE I

  • Seria wydawnicza:Reportaż
  • Projekt okładki:Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Rodzaj okładki:Okładka twarda
  • Wymiary:133 mm × 215 mm
  • Liczba stron:232
  • ISBN:978-83-8049-744-3
  • Cena okładkowa:39,90 zł
  • Data publikacji:10 października 2018

Na czarnym tle w ramce jest kwadrat ze wzorkiem, a na nim zając. Pod tymi kwadratami jest tytuł książki i autor

Tytuł: ZAJĄC O BURSZTYNOWYCH OCZACH, HISTORIA WIELKIEJ RODZINY ZAMKNIĘTA W MAŁYM PRZEDMIOCIE, EDMUND DE WAAL

Wznowienie książki, wyd. 3.

Zając o bursztynowych oczach to niezwykła synteza powieści detektywistycznej, rodzinnych wspomnień i wykładu z historii sztuki. Odziedziczywszy po wujecznym dziadku wyjątkowy zbiór 264 maleńkich japońskich figurek, autor rozpoczyna pasjonujące śledztwo. Zgłębiając historię tej szczególnej kolekcji, poznaje dzieje swoich przodków — kilku pokoleń arystokratycznej rodziny Ephrussich. Nurtuje go pytanie, jak to się stało, że z całej ogromnej fortuny właśnie te drobne i kruche przedmioty przetrwały kataklizmy XX wieku.
Książka de Waala, wydana w Wielkiej Brytanii zaledwie parę lat temu, została już przetłumaczona na kilkanaście języków; otrzymała także wiele nagród i wyróżnień, m.in. Nagrodę Literacką Costa 2010 w kategorii „Biografia”, Nagrodę Galaxy 2010 w kategorii „Debiut” i Nagrodę im. Christophera Ondaatjego 2011 przyznawaną przez Brytyjskie Królewskie Towarzystwo Literackie, była także nominowana do Nagrody im. Harolda Hyama Wingate’a 2011 przyznawanej przez „Jewish Quarterly”, Nagrody im. Samuela Johnsona 2011 przyznawanej przez BBC i Nagrody PEN/Ackerley 2011 w kategorii „Wspomnienia”.

  • De Waal wyrusza w podróż, która zaprowadzi go do nieoczekiwanych miejsc i odciśnie na nim piętno, jakiego się nie spodziewał. Podążając tropem kolekcji netsuke, dotrze nie tylko do paryskich i wiedeńskich salonów, lecz i do ubogiego pokoju starej służącej. W trakcie swej wędrówki przeżyje sprawę Dreyfusa i narodziny antysemityzmu, Anschluss i wybuch wojny, a wreszcie zagładę wielu krewnych i rozproszenie się innych. Na sam koniec trafi do zrujnowanego przez wojnę Tokio i stanie się świadkiem odrodzenia i odbudowy tego miasta, a wraz z nim całej Japonii. Niesłychana przygoda. Pasjonująca lektura.

    Antoni Libera

 

To znacznie więcej niż tylko historia rodziny – to przepięknie odmalowany obraz dawnego świata. De Waal, uznany ceramik, bez wątpienia będzie także cenionym pisarzem. – Antonia Fraser „Mail on Sunday”

 

To zaskakujące połączenie mikroprzedmiotu z makrohistorią daje wspaniały efekt. – Julian Barnes, „Guardian”

 

Wyjątkowa opowieść de Waala to podróż w poszukiwaniu minionego czasu, ale także refleksja nad jego upływem. (…) Niewielu prozaików potrafiło opisać historię rodziny z większą wnikliwością, zachwytem i powściągliwością. – Eileen Battersby „Irish Times”

 

De Waal jest ceramikiem; potrafi przepięknie przywoływać doznania płynące z dotyku drobnych japońskich figurek, które w jego kieszeniach z Paryża przez Wiedń i Odessę zawędrowały z powrotem do Japonii. – Ed Hollis, „Scotsman”

 

W waszych rękach znajduje się arcydzieło. (…) Tak pięknie i elegancko opowiedziana historia to rzadka przyjemność. – Frances Wilson, „Sunday Times”

 

Wyrafinowany opis poszukiwania utraconej rodziny i straconego czasu. De Waal przenosi nas do starej Europy, którą odmalowuje w całym jej bogactwie. – Colm Tóibín, „Irish Times”

WYDANIE III

  • Seria wydawnicza:Poza serią 
  • Tłumaczenie:Elżbieta Jasińska
  • Projekt okładki:Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Skład:Robert Oleś/d2d.pl
  • Rodzaj okładki:Okładka miękka, ze skrzydełkami
  • Wymiary:133 mm × 215 mm
  • Liczba stron:392
  • ISBN:978-83-8049-751-1
  • Cena okładkowa:39,90 zł
  • Data publikacji:10 października 2018

17 października


Czarno-białe zdjęcie blokowiska z ludźmi, którzy próbują sobie radzić w rzeczywistości

Tytuł: BŁOTO SŁODSZE NIŻ MIÓD, GŁOSY KOMUNISTYCZNEJ ALBANII, MAŁGORZATA REJMER

Błoto słodsze niż miód to opowieść o kraju udręczonym terrorem Envera Hoxhy, dyktatora, który po zerwaniu sojuszy z Jugosławią, Związkiem Radzieckim i Chinami uwierzył, że Albania może stać się samowystarczalną twierdzą komunizmu. O ludziach z dnia na dzień skazywanych na zesłanie, tylko dlatego że urodzili się w niewłaściwej rodzinie lub szeptem w czterech ścianach próbowali samodzielnie myśleć. O krwawych buntach w obozach pracy, tragicznych ucieczkach z kraju zamienionego w bunkier, o życiorysach ofiarowanych na ołtarzu ideologicznego raju i o tych, którzy je miażdżyli, nie bacząc na konsekwencje.

Układając opowieści swoich bohaterów w chór przejmujących głosów, autorka odsłania fragment najczarniejszego okresu w historii Albanii i zapisuje kolejną kartę w księdze upadku wartości humanistycznych XX wieku.

WYDANIE I

  • Seria wydawnicza:Sulina
  • Projekt okładki:Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Rodzaj okładki:Okładka miękka, lakierowana, ze skrzydełkami
  • Wymiary:125 mm × 195 mm
  • ISBN:978-83-8049-745-0
  • Data publikacji:17 października 2018

Ludzie trzymający w górze mężczyzn za kostki i pachy. Wszyscy ubrani w białe koszule i czarne spodnie

Tytuł: PEPIKI, DRAMATYCZNE STULECIE CZECHÓW, MARIUSZ SUROSZ
Pepiki to opowieści o ludziach. O ich losach, często tragicznych, ale także o wielkich zwycięstwach. Obok sławnych Czechów, takich jak pisarz Karel Čapek czy urodzony w Karlowych Warach Karl Hermann Frank, hitlerowski zarządca Protektoratu Czech i Moraw, poznajemy postaci mniej znane: amerykańską żonę pierwszego prezydenta Czechosłowacji, astronoma, który walczył o utworzenie wspólnego państwa Czechów i Słowaków, księdza-prezydenta oskarżonego o współudział w ludobójstwie, czeskiego pilota z Dywizjonu 303 i wiele innych osób, ważnych dla historii nie tylko Czech, ale całej Europy.

Drugie wydanie „Pepików” zostało wzbogacone o sześć nowych rozdziałów. Po co? Aby ten „czechosłowacki elementarz” dla Polaków jeszcze bardziej skomplikować i nadwątlić przekonanie, że na południe od Polski żyje się spokojnie, a historia nie pisała tam nigdy tragicznych scenariuszy. – Mariusz Surosz

WYDANIE II ZMIENIONE

  • Seria wydawnicza:Reportaż
  • Projekt okładki:Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Rodzaj okładki:Okładka twarda
  • Wymiary:133 mm × 215 mm
  • Liczba stron:375
  • ISBN:978-83-8049-746-7
  • Cena okładkowa:44,90 zł
  • Data publikacji:17 października 2018

Twarz starszej, eleganckiej kobiety trzymającej się za twarz, z lekka się uśmiechającej

Tytuł: CZESAŁAM CIEPŁE KRÓLIKI, ROZMOWA Z ALICJĄ GAWLIKOWSKĄ — ŚWIERCZYŃSKĄ, DARIUSZ ZABOREK

Rozmowa o fenomenalnym optymizmie. W każdych warunkach, także w obozie koncentracyjnym. O tym, że człowiek umie przetrwać bardzo wiele i że do końca może pozostać młody. Alicja Gawlikowska-Świerczyńska – lekarka, była więźniarka obozu w Ravensbrück – w wieku dziewięćdziesięciu dwóch lat opowiada o swoim życiu. To niezwykły dokument, a zarazem porywająca opowieść o życiu kobiety silnej, odważnej i niezależnej.

Alicja Gawlikowska-Świerczyńska urodziła się w 1921 roku w Warszawie. Gdy miała dwanaście lat – umarła jej matka. Gdy miała szesnaście lat – zmarł jej ojciec. Gdy miała osiemnaście lat – wybuchła wojna. Działała w konspiracji. Po wpadce trafiła na pół roku do więzienia na Pawiaku, a potem na cztery lata do obozu koncentracyjnego w Ravensbrück. Po wojnie została lekarką: pulmonologiem i anestezjologiem. Pracuje do dziś.

Jest coś krzepiącego w fakcie, że Polacy wykupili książkę, której bohaterką jest nie celebrytka, ale anonimowa starsza lekarka. To nie tylko kwestia błyszczących niebieskich oczu na okładce i intrygującego tytułu. Okazuje się, że chcemy słuchać starych ludzi: chcemy, żeby opowiedzieli nam o rzeczach najtrudniejszych. Może nie zdążyliśmy zapytać o nie własnych dziadków, może nie mieliśmy odwagi. Czasem łatwiej sięgnąć po książkę niż po telefon. – KALINA BŁAŻEJOWSKA, TYGODNIK.ONET.PL
Wydawać by się mogło, że wywiad Dariusza Zaborka z więźniarką obozu koncentracyjnego w Ravensbrück, nadal pracującą lekarką pulmonologiem i anestezjologiem, okaże się przede wszystkim kolejnym świadectwem bezmiaru okrucieństwa okresu II wojny światowej. Tak jednak nie jest. – BERNADETTA DARSKA, KSIAZKI.ONET.PL
„Byłam w piekle? Ja wolę mówić inaczej. Można powiedzieć, że było trudno, że człowiek ciężko pracował. Obóz nie był przyjemnością jednak z tą nieprzyjemnością trzeba było walczyć”. – INTERIA360.PL,

Co wynosimy z rozmowy prowadzonej przez Dariusza Zaborka? Nie — nie tanie epatowanie wojennymi okrucieństwami, choć czytamy także o nich. Ale Świerczyńska nie chce nas zatruwać swoim cierpieniem. Wręcz przeciwnie — chce uczyć żyć! – ARKADY SAULSKI, WNAS.PL
Znajdziemy tu rozmowy na temat codzienności obozowego życia, powojennych realiów w Polsce, leczeniu gruźlicy u partyjnych i niepartyjnych, seksie, przyjaźni i królikach. Dariusz Zaborek stawia przemyślane pytania, a Alicja Gawlikowska-Świerczyńska udziela niezwykle mądrych odpowiedzi. Czysta przyjemność lektury i świetna okazja do autorefleksji. – JOANNA GAUDYN, XIEGARNIA.PL
„Czesałam ciepłe króliki” — papierek lakmusowy poziomu naszego optymizmu, siły naszej psychiki. — Nie mogę. — Nie potrafię. — Nie wytrzymam. Jak często zdarza się nam to powtarzać? Alicja Gawlikowska-Świerczyńska ciepło i z dystansem konfrontuje czytelnika z tym, co trudne, zaraz potem serwując ozdrowieńczy detoks. Zamykamy książkę, wstajemy z fotela i… może nie od razu zmieniamy całe swoje życie, na dobry początek — nastawienie. – ALEKSANDRA BUCHANIEC-BARTCZAK, FZP.NET.PL

Wiele osób dziękuje za „Śmierć pięknych saren” Oty Pavla, którą notorycznie polecam jako najbardziej antydepresyjną książkę świata. Wreszcie po dziesięcioleciach pojawiła się inna, która dorównuje jej swoją siłą. „Czesałam ciepłe króliki”, wydana przez Czarne. – MARIUSZ SZCZYGIEŁ, WYBORCZA.PL
[…]to książka, która podnosi na duchu. Ja na pewno będę do niej wracać: choćby po to, by po raz kolejny przeczytać, że „z każdej sytuacji można wyciągnąć pozytywne wnioski. Może to być korzyść dla charakteru. […] Człowiek może stać się silniejszy psychicznie. Może chcieć to oddać innym”. Polecam wszystkim, malkontentom także – a może im zwłaszcza. – SARA MALICKA, KSIAZKI.WP.PL
To tekst niedługi, ale niezwykle ważny. Wiele osób po jego przeczytaniu może zmienić podejście do życia, do świata, do tego, co jest naprawdę ważne, a czym być może wcale nie należy się przejmować. – POLSKIERADIO.PL,

WYDANIE II

  • Seria wydawnicza:Bez Pośpiechu 
  • Projekt okładki:Fajne Chłopaki
  • Skład:Robert Oleś/d2d.pl
  • Rodzaj okładki:Okładka miękka, ze skrzydełkami
  • Wymiary:133 mm × 215 mm
  • Liczba stron:200
  • ISBN:978-83-8049-760-3
  • Cena okładkowa:29,90 zł
  • Data publikacji:17 października 2018

24 październik


Twarz kobiety w fryzurze modnej w 20-leciu międzywojennym.

Tytuł: BEREZOWSKA, NAGOŚĆ DLA WSZYSTKICH, MAŁGORZATA CZYŃSKA

Przed wojną źle, po wojnie jeszcze gorzej. W dwudziestoleciu Maję Berezowską i jej śmiałe rysunki prześladowały bigotki, po 1945 roku – ideolodzy socrealizmu. Ona sama zupełnie się tym jednak nie przejmowała. Rysowała nawet w Ravensbrück. Jej modelkami były współwięźniarki i strażniczki. Tym pierwszym dodawała ducha, drugie traktowała koniunkturalnie.

Urodzona w belle époque, współtworzyła artystyczny mit dwudziestolecia. Przyjaźniła się z malarzami i poetami. Z Karolem Szymanowskim wymieniali pełne czułości listy. Zawsze otaczała się pięknymi ludźmi, pięknymi przedmiotami i kwiatami. I w twórczości, i w życiu pozostawała wierna sobie i swojej sztuce. Poczucia humoru nie traciła nawet w szarej powojennej rzeczywistości.

Małgorzata Czyńska opisuje kobietę, której los to materiał na porywający serial. Pytanie tylko, czy znalazłby się reżyser odważny na tyle, by pokazać nam Maję bez cenzury.

WYDANIE I

  • Seria wydawnicza:Biografie
  • Projekt okładki:Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Rodzaj okładki:Okładka twarda, foliowana
  • Wymiary:133 mm × 215 mm
  • ISBN:978-83-8049-747-4
  • Data publikacji:24 października 2018

Na ścianie wisi portret jednego z komunistycznych przywódców (Lenina?), po prawej wiszą jakieś gwiazdy. Na ławce siedzą dzieci

Tytuł: CZASY SECONDHAND, KONIEC CZERWONEGO CZŁOWIEKA, SWIETŁANA ALEKSIJEWICZ

Nie sposób go z nikim pomylić, choć jest podobny i zarazem niepodobny do reszty ludzkości. Ma własny słownik i doskonale wie, co jest dobre, a co złe. Paszport radziecki przechowuje jako najcenniejszy skarb. Homo sovieticus.

Nie umarł wraz z upadkiem imperium, za to musiał stawić czoła nowej rzeczywistości, gdy wbrew przewidywaniom Marksa po socjalizmie nastąpił kapitalizm, ojczyznę zastąpił supermarket, a władzę przejęli handlarze i cinkciarze. Wiecznie żywy, chętnie opowiada o swoich bohaterach i męczennikach, o nadziejach i rozczarowaniach, o złości, frustracji i zderzeniu z rzeczywistością. To z tych opowieści, domowych i osobistych składa się niezwykła książka wybitnej białoruskiej autorki, laureatki literackiej Nagrody Nobla.

Swietłana Aleksijewicz po raz kolejny oddaje hołd zwykłemu człowiekowi, którego losy przeplatają się z Historią.
Książka Aleksijewicz została uznana za najlepszą książkę 2013 roku we Francji, a jej autorka otrzymała francuską nagrodę Médicis w kategorii esej.

WYDANIE III

  • Seria wydawnicza:Reportaż
  • Tłumaczenie:Jerzy Czech
  • Projekt okładki:Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Skład:Robert Oleś/d2d.pl
  • Rodzaj okładki:Okładka miękka, ze skrzydełkami
  • Wymiary:133 mm × 215 mm
  • Liczba stron:512
  • ISBN:978-83-8049-761-0
  • Cena okładkowa:44,90 zł
  • Data publikacji:24 października 2018

Na szarym tle czarna figura przypominająca trochę gitarę, trochę sylwetkę kobiecą. Piersi to płyty magnetofonowe, a pod nią jakaś doniczka, koło, czerwony kształt

Tytuł: WYWRACANIE KULTURY, O DANDYSACH, HIPSTERACH, MUTANTACH, RAFAŁ KSIĘŻYK

Książka wydana we współpracy z Filmoteką Narodową – Instytutem Audiowizualnym.

„Tam, gdzie stawką jest przetrwanie, wszelkie chwyty są dozwolone. Sztuczny gest, maska, brikolaż, improwizacja, akty magii i prywatne mity liczą się bardziej niż racjonalne rachuby. Drobiazgi ponad systemy. Paradoksy ponad prawa. Funkcjonalność ponad moralność. Estetyczny materializm ponad uduchowiony racjonalizm”.

Trzeba sobie radzić, stwierdza autor. A skoro uwiera nas i osacza kultura, można ją wywrócić. Tylko jak to zrobić? I za jaką cenę?

Podpowiedzi dostarcza ten błyskotliwy esej, którego bohaterowie na szok nowoczesności odpowiadają szykiem. Księżyk nawiguje swą książką po luce między dyskursem humanistycznym a popkulturową mitologią i próbuje przyjrzeć się tradycji i użyteczności takich zjawisk jak sztuka drażnienia, mit błyskawiczny, narcyzm kompensacyjny, patafizyka, ironiczny konformizm, dryfowanie, psychogeografia, przechwycenie, rytmanaliza, cool, Neo-HooDoo i inne.

Wywracanie kultury odległe jest jednak od teoretyzowania. Skupia się na perspektywie dnia codziennego, a wszystko ogniskuje się wokół trzech figur niedocenionych bohaterów nowoczesności: dandysa, hipstera i mutanta.

WYDANIE I

  • Seria wydawnicza:seria dwutygodnik.com
  • Projekt okładki:Patryk Mogilnicki
  • Rodzaj okładki:Okładka miękka, ze skrzydełkami
  • Wymiary:133 mm × 215 mm
  • Liczba stron:248
  • ISBN:978-83-8049-748-1
  • Cena okładkowa:34,90 zł
  • Data publikacji:24 października 2018

Obrazek - drzewa, wodospady, ludzie w typowo niby afrykańskich, indiańskich strojach.

Tytuł: DZIKIE WYBRZEŻE, PODRÓŻ SKRAJEM AMERYKI POŁUDNIOWEJ, JOHN GIMLETTE

Gujana. Kraina tysiąca rzek, zachłannej puszczy, zapomnianych plemion. Dzikie Wybrzeże. Przeżyć można tylko, podróżując wąskim pasem brzegowym – z każdym kilometrem w głąb lądu rośnie ryzyko złapania egzotycznej choroby, rozszarpania przez dzikie zwierzęta czy utopienia w wartkim strumieniu. Ale to także piękny świat fosforyzującej zieleni oraz nieodkrytych gatunków zwierząt.

Ta niezwykła uroda, dziki charakter oraz wspomnienia o przodku, któremu marzyło się cukrowe królestwo na wybrzeżu Gujany, pchnęły Johna Gimlette’a na wyprawę wzdłuż nieposkromionego wybrzeża Ameryki Środkowej. Ta podróż zaprowadzi go do kryjówek zbiegłych niewolników i kolonii karnych, odległych indiańskich wiosek i utopijnej osady sekty Świątynia Ludu, gdzie w 1978 roku ponad dziewięciuset Amerykanów popełniło zbiorowe samobójstwo. Na swojej drodze spotka rebeliantów, poszukiwaczy złota, zbójników i szamanów.

Dzikie Wybrzeże to porywająca opowieść o niezwykłej wyprawie do jednego z najpiękniejszych, najbardziej nieprzyjaznych i najmniej zbadanych zakątków współczesnego świata.

2012 — Nagroda im. Williama Dolmana dla najlepszej książki podróżniczej.

WYDANIE II

  • Seria wydawnicza:Orient Express
  • Tłumaczenie:Hanna Pustuła-Lewicka
  • Projekt okładki:Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Skład:Robert Oleś/d2d.pl
  • Rodzaj okładki:Okładka miękka, foliowana, ze skrzydełkami
  • Wymiary:125 mm × 205 mm
  • Liczba stron:520
  • ISBN:978-83-8049-762-7
  • Cena okładkowa:44,90 zł
  • Data publikacji:24 października 2018

31 październik


Na czarnym tle unosi się postać - też ciemna, czarna, jak superman

Tytuł: DUKLA, ANDRZEJ STASIUK

No więc Dukla. Dziwne miasteczko, z którego nie ma już dokąd pojechać. Dalej jest tylko Słowacja, a jeszcze dalej Bieszczady, lecz po drodze diabeł powtarza jak litanię swoje „dobranoc” i nic z rzeczy ważnych się nie przydarza, nic, tylko kruche domy przycupnięte przy szosie jak wróble na drucie, a pomiędzy nimi wietrzne wygony nieodmiennie zakończone niebem, które wznosi się, a potem przegina, zawisa nad głową, by wesprzeć się o przeciwległy skraj horyzontu. Tak jest – Dukla, uwertura pustych przestrzeni. Dokąd pojechać z Dukli? Z Dukli można tylko wracać. Podkarpacki Hel, urbanistyczna ultima Thule. Dalej już tylko drewniane chyżki i betonowe okruchy corbusierowskich bastardów – czyli rzeczy, z którymi pejzaż daje sobie jakoś radę.

Fragment książki

WYDANIE V

  • Seria wydawnicza:Poza serią 
  • Projekt okładki:Kamil Targosz
  • Skład:Robert Oleś/d2d.pl
  • Rodzaj okładki:Okładka twarda
  • Wymiary:125 mm × 195 mm
  • Liczba stron:192
  • ISBN:978-83-8049-750-4
  • Cena okładkowa:34,90 zł
  • Data publikacji:31 października 2018

Na zdjęciu uśmiechnięty Jacek

Tytuł: JACEK, ANNA BIKONT, HELENA ŁUCZYWO

Koedycja z Wydawnictwem Agora.

Jacek Kuroń był jednym tych, którzy współtworzyli niepodległą Polskę. Bezkompromisowość i zaangażowanie okupił ponad dziewięcioma latami więzienia. Czekała na niego Gaja, jego żona i wielka miłość. W młodości budował komunizm, w statecznym wieku – kapitalizm, jedno i drugie uznał pod koniec życia za swój błąd. Z ducha socjalista, żarliwie wierzył w ruchy społeczne, w oddolne skrzykiwanie się ludzi. Był postacią wyjątkowo barwną i wyjątkowo szlachetną, co niekoniecznie musi iść w parze. O jego życiu ciasno splecionym z historią Polski opowiadają z przyjaźnią, ale bez taryfy ulgowej Anna Bikont i Helena Łuczywo.

WYDANIE I

  • Seria wydawnicza:Poza serią
  • Rodzaj okładki:Okładka twarda
  • Wymiary:135 mm × 215 mm
  • Liczba stron:860
  • ISBN:978-83-268-2706-8
  • Cena okładkowa:64,99 zł
  • Data publikacji:31 października 2018

Na murku siedzą sobie dwaj mężczyźni

Tytuł: BURAN, KIRGIZ WRACA NA KOŃ, WOJCIECH GÓRECKI

W 1968 roku ukazało się pierwsze wydanie reportaży Ryszarda Kapuścińskiego Kirgiz schodzi z konia, pokłosie podróży autora po kaukaskich i środkowoazjatyckich republikach Związku Radzieckiego. Jak Azja Centralna i Kaukaz wyglądają dziś, pięćdziesiąt lat później i prawie trzydzieści po rozpadzie radzieckiego imperium? W jaki sposób Kazachstan, Kirgistan, Tadżykistan, Turkmenistan i Uzbekistan, których granice wyznaczają zasieki, pola minowe i drut kolczasty, odbudowują i przebudowują swoją tożsamość? Jak głęboko pamięć dramatycznych wydarzeń, w które zawsze obfitowała ich historia, odciska się na życiu mieszkańców Gruzji, Armenii i Azerbejdżanu?

Wojciech Górecki to wybitny znawca regionu i znakomity reporter, obdarzony zmysłem obserwacji, ciekawością i empatią. Dzięki temu tak trafnie potrafi opisywać złożony i dynamicznie zmieniający się poradziecki świat.

WYDANIE I

  • Seria wydawnicza:Reportaż
  • Projekt okładki:Agnieszka Pasierska/Pracownia Papierówka
  • Rodzaj okładki:Okładka twarda
  • Wymiary:133 mm × 215 mm
  • ISBN:978-83-8049-749-8
  • Data publikacji:31 października 2018

 

Post Author: Aleksandra Jursza

01.06.1988. Zamieszkała w Gorzowie Wielkopolskim, wykształcenie średnie. Uwielbia czytać, ma słabość do oper mydlanych pochodzenia koreańskiego oraz słodyczy. Autorka czterech powieści, właścicielka Begoodart. Spełnia się w pisaniu i rozwija swoje projekty. Ma pozytywne nastawienie do życia.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.