Recenzja sztuki teatralnej „Ojciec” w reżyserii Mateusza Wajdy

2017-05-12 23_23_00-Teatr Ateneum – OjciecWarszawski teatr ATENEUM wystawił sztukę Floriana Zellera „Ojciec” do której podchodziło wiele polskich teatrów. W przekładzie Bogusławy Frosztęgi. Tą przejmującą tragikomedię wyreżyserowała i dała oprawę muzyczną Iwona Kempa znana między innymi z realizacji sztuk i scenariuszy Ingmara Bergmana. Scenografią i kostiumami zajęła się Justyna Elminowska. Natomiast Mateusz Wajda sprawował pieczę nad reżyserią światła i projekcją.

 

W przedstawieniu głównymi bohaterami są: mający problemy z pamięcią tytułowy Ojciec oraz córka próbująca pogodzić opiekę nad starszym podupadającym na zdrowiu ojcem a swoim życiem prywatnym. W ojca wcielił się Wielki Mistrz aktor teatralny i filmowy Marian Opania a w córkę moim zdaniem świetnie wcieliła się Magdalena Schejbal. W pozostałych rolach zagranych w sposób skupiający uwagę i wciągających w meandry zawiłej sztuki zagrali  Przemysław Bluszcz, Paulina Gałązka, Paulina Kondrak oraz Dariusz Wnuk.

Reżyserowie Teatru Ateneum moim zdaniem świetnie dobierają aktorów do ról, w sposób naturalny obsadzając Legendy pokroju Pana Mariana Opani z aktorami najmłodszego pokolenia. Jestem przekonana, że widz nie zawiedzie się i tym razem.

Przedstawienie Ojciec to do końca trzymająca w napięciu i tak naprawdę co scenę budząca widza do coraz to nowej rzeczywistości, którą jest świadomość głównego bohatera – Ojca – lub jej brak. Co jest wynikiem podeszłego wieku i postępującej choroby związanej z zanikami pamięci.

Sztuka pokazuje jakim wyzwaniem jest opieka nad osobą schorowaną a rozterkami najbliższych.

Premiera polska odbyłą się 8 kwietnia br.

Tytuł: Ojciec
Na podstawie: Ojciec Floriana Zellera
Reżyseria: Mateusz Wajda
Scenografia:  Justyna Elminowska
Muzyka: Iwona Kempa
Obsada: Marian Opania, Magdalena Schejbal, Przemysław Bluszcz, Paulina Gałązka, Dariusz Wnuk
Ocena: 4/6

Bilety: LINK

Post Author: Magdalena Burakowska

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany.